El més llegit

dijous, 14 de febrer del 2008

Eliminació del cànon

Via ElOtroLado, podem llegir la proposta que fa el diari "El Mundo" a l'edició d'ahir. Agafen com a exemple el "cànon", si és que es pot qualificar així, anglès.
Si aquí tots som pirates potencials, pel fet de comprar tecnologia de consum, a Anglaterra pensen desconectar a qui descarregui contingut de forma "il·legal".

I què passa amb el dret a la privacitat a Internet? On es traça la linia entre legal i il·legal?

Jo, personalment, estic a favor de compensar a les ments creatives pel seu treball. Això em garanteix la possibilitat que fer-me còpies per a ús personal, genial. No?

Això no implica que:
  • Em robin cada vegada que compri la tecnologia que compri, i hagi de pagar cànon si o si. Ja sigui un DVD, un telèfon mòbil o una impressora.
  • Les ments creatives puguin arribar a viure tota la seva vida d'un sòl èxit puntual. Al cap i a la fi, és el seu treball. A mi no em paguen més pel fet de fer bé la feina.
S'hauria de trobar un sistema més just i raonable, i no deixar-ho en mans d'empresaris que només busquen el benefici econòmic. És normal cobrar cànon per fer un concert benèfic? I si el cost del cànon és superior a la recaptació realitzada? El dret d'autor s'hauria de veure reduït dels 70 anys actuals (des de la mort del creador), fins a uns 5 o 10 anys.

Fa uns dies vaig llegir, no sé a on, que el cànon canadenc es basa en una tarifa que es suma a la connexió a internet. Una única tarifa de pocs dòlars. Més que suficient per compensar a les ments creatives, aposentades al sofà.

Vist a ElOtroLado.net